Голопристанська райСЮТур
Сайт туристсько-краєзнавчого та військово-патріотичного напрямку
КЗ «Центр позашкільної освіти» Голопристанської районної ради
Херсонської області


Меню сайту
Категорії розділу
Туризм [14]
Спортивне орієнтування [4]
Топографія [1]
Карти [13]
Краєзнавство [18]
РКЦ «Єдність»
Моє село
Нові матеріали
Матеріалів за останній період немає.
Матеріалів за останній період немає.
Матеріалів за останній період немає.
Матеріалів за останній період немає.
Матеріалів за останній період немає.
Корисні посилання
  • КЗ «Центр позашкільної освіти» Голопристанської районної ради
  • Голопристанська районна державна адміністрація
  • Комунальний заклад «Центр туристсько-краєзнавчої творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради
  • УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР ТУРИЗМУ І КРАЄЗНАВСТВА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
  • Наш канал на You Tube
  • Нормативні документи у галузі позашкільної освіти
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » Файли » Методична скринька » Туризм

    Настанови з проведення змагань з пішохідного туризму 2015р.
    10.06.2015, 11:45

    Настанови

    з проведення змагань з пішохідного туризму

    Вступ

         Основною метою розробки цих Настанов є сприяння підвищенню безпеки на змаганнях із пішохідного туризму, визначення єдиного підходу до подолання перешкод, дотримання безпеки учасників, суддівства і критеріїв оцінки дій спортсменів при визначенні результатів, спорядження, яке може застосовуватись, і порядок його використання та експлуатації.

         Відповідно до п.3.13.1.10. Правил змагань зі спортивного туризму, затверджених Центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту від 24 квітня 2008 року (надалі – Правила) дані Настанови є обов’язковими для виконання учасниками, представникамита суддями на змаганнях із пішохідного туризму.

    Розділ1. Визначення термінів, що використовуються в Настановах

         Вантаж – рюкзак, контейнер і спорядження, що транспортується в них; вірьовка (частина вірьовки, що закріплена до учасника) товщиною не менше 6 мм, довжиною не менше 10 м, дві і більше основних вірьовки довжиною не менше 6 м, кінці яких не закріплені на вихідній та/або цільовій ділянках етапу; третя вірьовка прикріплена до учасника, що рухається з нижньою командною страховкою, (навіть якщо кінець її закріплений на вихідній ділянці етапу); контрольний вантаж, якщо він передбачений Умовами змагань.

         Вихідна ділянка етапу (ВД)– ділянка етапу, з якої починається подолання перешкоди.

         Вірьовка (мотузка) допоміжна – вірьовка, яка має діаметр не менше 6 мм і розривне навантаження не менше 4 кН.

         Вірьовка (мотузка) основна – вірьовка, яка має діаметр не менше 10 мм і розривне навантаження не менше 18 кН.

         Водні етапи –етапи, на яких учасники долають реальну або умовну водну перешкоду.

         Гірські (скельні) етапи –етапи, на яких учасники долають перешкоди, пов’язані з перепадом висот (схили, скелі різної стрімкості, яри, каньйони тощо) і не пов’язані з подоланням реальної або умовної водної перешкоди.

         Ділянка перешкоди (ДП) – ділянка етапу, на якій знаходиться власне перешкода, навколо якої організовано етап.

         Ділянка перил – частина перил, яка знаходиться між двома точками їх жорсткого закріпленняабо з одного боку від закріплення при вільному іншому кінці (зав’язаний вузол).

         Зона етапу безпечна (БЗ) – визначене місце (територія) на етапі, де учасник має право перебувати без страховки та самостраховки.

         Зона етапу небезпечна (НЗ) – визначене місце (територія) на етапі, на якому учасник зобов’язаний бути забезпечений страховкою або самостраховкою.

         Зрив – неконтрольований рух, переміщення, падіння, втрата контакту з опорою (вірьовкою, колодою, жердиною, рельєфом) з навантаженням суддівської або командної страховки; відсутність точок опори на рельєфі.

         Коридори руху дистанції – це визначені на місцевості ділянки, у межах яких повинен здійснюватись рух учасників по дистанції між етапами.

         Кут охвату – центральний кут між вхідною і вихідною точками контакту вірьовки й поверхні опори, яку вірьовка огинає.

         Опори вантажні (ВО) –опори, якіможуть бути використані для одночасної страховки, самостраховки будь-якої кількості учасників; одночасного виконання кількох функцій, крім кріплення перил, які наводяться з застосуванням поліспастових систем.

         Опори локальні (ЛО) – опори, які можуть бути використані для страховки, самостраховки, проміжної страховки лише одного учасника, виконання лише однієї функції.

         Опори поліспастові (ПО) – опори, якіможуть бути використані для закріплення поліспастових систем; перил, що натягуються за допомогою поліспасту; опорних (транспортних) вірьовок при спуску чи підйомі потерпілого з супроводжуючим. Можуть бути використані як вантажні чи локальні опори, якщо не застосовуються за призначенням.

         Пункт проміжної страховки (ППС) – це поодинока локальна опора на ділянці перешкоди між двома пунктами страховки, яка виконує допоміжну функцію при організації страховки першого та/або останнього учасника. З ППС не допускається організація страховки учасника, що рухається на етапі, закріплення перил для руху або самостраховка учасників, організація транспортування потерпілого, вантажу.

         Пункт страховки (ПС) –визначене суддями місце для організації самостраховки та/або динамічної страховки і обладнане відповідною для цього кількістю опор.

         Страховка — система заходів, спрямованих на запобігання можливості тяжких наслідків у результаті падіння учасника з висоти, неконтрольованого або небажаного переміщення, потрапляння в загрозливе становище або в небезпечні для життя умови середовища (вода, сніг, заклинювання в тисняві тощо).

         Страховка динамічна –страховка за допомогою вірьовки, гальмівне зусилля на якій контролюється іншим учасником (верхня, нижня страховка).

         Страховкаверхня – різновид динамічної страховки, при якому остання опора в ланцюгу страховки знаходиться вище точки кріплення страхувальної вірьовки до учасника, якого страхують. Можливість динамічного ривка при постійно натягнутій страховці виключена.

         Страховканижня – різновид динамічної страховки, в якому остання опора в ланцюгу страховки знаходиться на одному рівні або нижче за точку кріплення страхувальної вірьовки до учасника, якого страхують.

         Страховка(самостраховка) статична  – страховка, яка забезпечує безпосереднє пряме жорстке кріплення учасника до точковоїопори (гак, петля, дерево тощо) або перил (схоплюючим вузлом чи технічним пристроєм у тому числі).

         Технічна підготовленість – вміння команди (учасника) за визначений умовами час долати дистанцію (етап) з дотриманням безпеки та з використанням технічних прийомів та/або спеціального спорядження.

         Цільова ділянка етапу (ЦД) – ділянка етапу, якoї необхідно досягти після подолання ділянки перешкоди.

         За потреби документ можна завантажити <тут> розмір 3Мб

    Категорія: Туризм | Додав: bvs72
    Переглядів: 565 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Ім`я *:
    Email *:
    Код *:
    Вхід на сайт
    Пошук
    Погода
    Погода
    Погода у Голій Пристані

    волог.:

    тиск:

    вітер:

    Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples